Whakatane

25 februari 2017 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Dag 1:
Op zaterdag ging ik weer verder door naar het noorden, naar Whakatane. Een plaatsje aan de kust, of nou ja dat dacht ik. Eenmaal aangekomen in het hostel bleek het strand iets verder weg te zijn dan ik dacht. Het was of meer dan een uur lopen of met de bus. Aangezien het al wat later was, besloot ik om pas de volgende dag te gaan. Ik zou nu wel gewoon bij het hostel in het zonnetje gaan zitten. Ze hadden daar een mooi binnenplaatsje, waar dat heel goed kon. Daar ontmoette ik een Duits meisje, waar ik gezellig mee heb zitten kletsen, en later ook nog een oud Nederlands stel. Dus het was wel een gezellig dagje.

Dag 2:
De volgende dag was het gelukkig ook mooi weer, dus wilde ik lekker naar het strand gaan. Dus ging ik 's middags op weg naar de I-Site om te kijken hoe laat de bussen gingen. Toen ik daar aankwam, kreeg ik alleen te horen dat er geen bussen gingen... Die rijden blijkbaar niet op zondag. Of in ieder geval niet naar het strand. Toen zat ik er nog over na te denken om te gaan lopen, alleen zei iemand daar dat het zelfs 2,5 uur lopen was ofzo, dus dat sloeg ik toch maar even over. Vervolgens ben ik maar een beetje door het dorpje gaan lopen en teruggegaan naar het hostel om daar in het zonnetje te zitten.