Hastings, Napier en nog meer

17 februari 2017 - Hastings, Nieuw-Zeeland

Dag 1:
Op vrijdag was het eerst tijd om definitief afscheid te nemen van Katie, die de volgende dag alweer Nieuw-Zeeland zou verlaten. 's Ochtends was het helaas nog steeds aan het regenen in Taupo, dus heb ik vooral in het hostel op m'n bus zitten wachten. Die middag ging ik met de bus richting Hastings. Vlakbij Hastings woont namelijk een vriendin van m'n moeder, die ze kent van de middelbare school, en ik mocht daar een weekendje komen logeren. Ik kwam eind van de middag aan in Hastings, waar ik werd opgehaald door Cunie. Daarna gingen we eerst haar dochters ophalen en vervolgens richting hun huis. Hun huis ligt echt in de middle of nowhere op een heuvel. Het was heerlijk om even in een huis te zijn in plaats van een hostel en een kamer voor mezelf te hebben en niet met 12 andere. De rest van de middag heb ik een beetje daar rondgekeken en verder rustig aan gedaan.

Dag 2:
De volgende dag ging ik met Cunie en haar twee dochters naar Napier. Eerst gingen we naar Bluff Hill Lookout, waar je een mooi uitzicht had. Alleen was het erg bewolkt en een beetje aan het regenen, dus we konden niet heel veel zien. Daarna gingen we door naar de stad. Daar was het toevallig Art Deco Weekend. Dan vieren ze de aardbeving, die in 1931 plaats vond. Na deze aardbeving hebben ze alles opnieuw opgebouwd in art-deco stijl. Dus alles was een beetje Great Gatsby achtig. Iedereen droeg ook allemaal kleren uit die tijd, wat er heel gezellig uit zag. Verder reden er allemaal oude auto's rond. Er was ook een optocht, maar daar hadden we niet zoveel van gezien, want het begon heel erg te regenen. Vervolgens zijn we naar een Nederlandse Fish & Chips zaak geweest, waar we heerlijk een kroket hebben gegeten. Daarna gingen we naar een chocolade museum en daarna weer naar hun huis. Eind van de middag kwamen er namelijk allemaal vriendinnen van de oudste dochter, Valerie, want die vierde haar feestje. We gingen daarom die avond gourmetten. Ik had dus ineens een heerlijk Nederlands dagje met kroketten, gourmetten en monchou taart. Dat was wel even leuk.

Dag 3:
's Middags ging ik samen met Cunie en Valerie nog wat sightseeing doen in de buurt. Eerst gingen we naar Te Mata Peak. Het was heerlijk om een keertje gewoon met de auto omhoog te kunnen rijden in plaats van te lopen. Het was iets beter weer dan de vorige dag, dus we konden iets verder kijken. Daarna gingen we door naar Cape Kidnappers, waar we eigenlijk een wandeling hadden willen maken over het strand, maar het was vloed, dus dat ging niet. Dus moest ik maar van een wat grotere afstand van het uitzicht genieten. Verderop kon je namelijk heel goed de aardverschuivingen zien in de rotsen. Gelukkig kan m'n camera heel ver inzoomen, dus kon ik het toch nog een beetje zien. Vervolgens gingen we ergens bij een waterval kijken en daarna nog eventjes naar een strand. De rest van de dag heb ik nog een beetje m'n laatste twee weekjes Nieuw-Zeeland gepland, qua bussen en accommodatie. En 's avonds kwamen er nog twee Nederlandse vrienden van hun langs.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade