Nelson

12 februari 2017 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Dag 1:
Op zondag ging ik door naar Nelson. Gister was Katie ook in Christchurch aangekomen, dus we reizen weer even een dagje samen. Hiervoor hadden we vaak twee volle bussen, maar veel mensen stoppen in Christchurch, omdat je niet naar Kaikoura kan. Daardoor was het nu heerlijk rustig in de bus. Onze eerste stop was een ontbijtstop in Culverden. Toen we een beetje in alle cafeetjes hadden gekeken, stonden we in de rij bij het eerste café. Uit het niets begon toen ineens het hele gebouw te trillen. Voordat ik helemaal door had wat het was, was het gelukkig al afgelopen. Mijn eerste echte aardbeving! Waarschijnlijk heb ik er al genoeg gehad, die je niet echt voelt, maar deze was niet te missen. Het voelde alsof iemand het gebouw aan het duwen was. Toen het klaar was, stonden we een beetje van huh wat was dat. Was dat een aardbeving? Dat was het wel degelijk en niet zo'n kleintje ook. Het bleek een 5.2 op de schaal van richter te zijn. Net ietsje erger dan de aardbevingen in Zuidlaren. Verder hadden we die dag nog een iets minder interessante stop om te lunchen. Op die plek waren we al een keer eerder gestopt toen we naar Westport gingen.

Eenmaal in Nelson zijn Katie en ik eerst een tijdje gaan relaxen. Vervolgens moesten we nog boodschappen doen alleen was de supermarkt nogal ver weg. Gelukkig hadden ze hier fietsen, die je gratis mocht gebruiken. Dus het werd een klein fietsritje naar de supermarkt op iets betere fietsen dan de vorige keer dat we gingen fietsen. Daarna hebben we lekker filmpje gekeken en was het ook al wel tijd om te slapen.

Dag 2:
De dag erna ging Katie helaas alweer door, maar we zouden gelukkig nog een keer samen reizen! Verder heb ik die dag rustig aan gedaan. Ik ben nog op de fiets even de stad in geweest om naar een telefoonwinkel te gaan en nog even boodschapjes te doen. 's Middags kwamen er weer nieuwe mensen van de kiwi bus, waaronder Carmen uit Zwitserland. Zij sliep bij mij op de kamer en was van plan om naar het strand te gaan, dus toen ben ik gezellig met haar mee gegaan. Dat was erg gezellig. Helaas was het niet heel warm, maar het was lekker om even op het strand te liggen. 's Avonds heb ik gezellig met Mar kunnen Skypen, want die was bij mijn moeder.

Dag 3:
Ook op dinsdag heb ik niet zoveel gedaan. Een beetje gerelaxt, weer naar de stad gefietst om wat dingen te bekijken en verder een beetje mijn blog geschreven en dat soort dingen.