Nog een dagje Auckland

8 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Toen we op zondag weer met de bus in Auckland aankwamen, moesten we eerst gaan inchecken. Toen ontmoette Katie en ik Kim, een Nederlands meisje, die ook de Kiwi Experience doet. We konden met z'n drieën op een 8-persoons kamer en zijn daarna even snel wat bij een Mexicaan gaan eten.

De dag erna moest ik eerst uitchecken, want ik had voor de andere nacht alvast online een kamer geboekt en dat was een 12-persoons kamer. Helaas kan je pas 14.00 uur inchecken, dus moest ik m'n spullen tijdelijk even ergens neerzetten en was ik een paar uur kamerloos. Maar dat was geen probleem, want Katie en ik zijn eerst naar de winkel geweest (op zoek naar wat nieuws om te eten, want ik was al wel klaar met de broodjes , die ik de hele tijd at) en zijn daarna weer naar Albert Park gegaan, waar David later ook nog heen kwam. We hebben de hele middag lekker in het park gezeten, beetje gekletst, gelezen, blog geschreven, etc. Daarna zijn we weer naar de winkel gegaan, want we hadden besloten om vanaf nu zelf te gaan koken. Na lang door de winkel gelopen te hebben om te bedenken wat we wilden eten, werd het rijst met broccoli, paprika, wortel, ui en indian chicken sauce (zonder de kip, want dat is te duur). Ook in de keuken waren we niet al te handig bezig, zo hadden we bijvoorbeeld geen olie, maar uiteindelijk was het allemaal gelukt en nog best lekker ook. Na het eten gingen we film kijken, want het was filmavond in het hostel. Ze draaiden Gladiator. Alleen kwamen we veel te laat binnen, dus we hadden al een deel gemist en gingen op een gegeven moment maar weer weg, omdat we allemaal (bijna) in slaap vielen.