Lake Tekapo

7 februari 2017 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Dag 1:
Op dinsdag ging ik door naar Lake Tekapo. Bij de bus ontmoette ik Ellie (uit Engeland), die ik toevallig een paar dagen eerder bij een potje Dutch had ontmoet. Toevallig zou zij ook een extra nacht in Lake Tekapo blijven, dus dat was leuk. Vandaag zat ik een keer in een kleinere bus. Wat heel fijn was, want dan gaan de klemborden een stuk sneller de bus door en hoef je niet zo lang op mensen te wachten. Onze eerste stop was in Cromwell voor ontbijt en toiletten. Op verschillende plekken in Nieuw-Zeeland hebben ze iets heel groots staan van iets wat op die plek heel populair is. Zo hebben ze ergens een mega grote fles L&P staan. In Cromwell is dat blijkbaar fruit. En ze hadden daar onder andere een peer, dus moest ik natuurlijk wel even een foto maken. Nadat we nog ergens waren gestopt voor boodschappen en om te tanken, gingen we door naar Lake Pukaki. De kleur van dit meer is heel mooi blauw en in de verte kon je bergen met sneeuw erop zien. Het zoveelste prachtige uitzicht. En zo jammer dat je nooit zo mooi op de foto krijgt als het werkelijk is. De volgende stop was in Lake Tekapo bij de church of the good shepherd. Waar heel veel toeristen waren. De buschauffeur maakte met ons een weddenschap: degene die een foto van de kerk kon maken, zonder toeristen erop, zou chocola krijgen. Die uitdaging ging ik natuurlijk aan! En het is me meerdere keren gelukt (helaas heb ik de chocola nooit gekregen, maar ik heb in ieder geval nu een aantal goeie foto's). Verderop stond ook nog een standbeeld van de hond van de herder.

Daarna gingen we door naar het hostel. Het was wel weer eens tijd voor een wasje,  dus ben ik dat maar even gaan doen. Het enige probleem in alle hostels is dat je nergens je was kan laten drogen (want niet alles kan in de droger). Iets later gingen Ellie en ik even het dorp in en toen heb ik maar even wat touw gehaald, zodat ik m'n was kon ophangen. Alleen hadden we een nogal smalle kamer. De twee stapelbedden stonden bijna tegen elkaar aan, maar het was me nog gelukt om tussen de bedden van de ene kant van de kamer naar de andere een touw te spannen. En ergens anders nog een klein stukje van het bed naar het raam. Het zag er allemaal heel grappig uit. En het touw zat ook aan de deur vast, dus elke keer als er iemand in of uit ging, bewoog de waslijn.

Dag 2:
De volgende dag moesten we alsnog uitchecken, want we konden niet in onze kamer blijven. We moesten in een tent. Iets waarvan ik had gezegd dat ik het niet meer zou doen, maar ja, niks aan te doen. Daarna gingen Ellie en ik weer eens een berg beklimmen. Dit keer Mt John. Gelukkig viel deze wandeling wel mee (al lijk ik nog steeds allergisch te zijn voor wandelingen). Boven had je een geweldig uitzicht over het meer, het dorp en nog veel meer. We waren ook weer omringd door prachtige bergen (en konijnen). Het is soms ook gek hoe snel een prachtig uitzicht went. Ons hostel ligt namelijk ook aan het meer en de eerste paar keer dat ik langs het meer liep, was het geweldig om te zien, maar na een paar keer kijk je niet eens meer.

Toen we terug waren, konden we onze tent in en kon ik mijn mooie waslijn weer even ophangen (dit keer wel een foto). Vervolgens zijn Ellie en ik naar de hot pools gegaan, waar je een prachtig uitzicht over het meer had. En een geweldige manier om even lekker te relaxen (en een beetje te verbranden). En het leuke was dat je eruit kon en later die dag weer terug kon komen. Dus op een geven moment zijn we maar even terug naar onze tent gegaan, hebben we wat boodschapjes gedaan en eten gemaakt. Om vervolgens weer terug te komen om naar de zonsondergang te kijken. Al konden we het niet heel goed zien. Toch was het mooi. Het slapen in de tent viel gelukkig ook wel mee, want we hadden dit keer meer warme dekens, een kruik en ik was wat beter voorbereid op de kou, want het was die dag zelfs maar 12 graden ofzo.

P.s. Het is eindelijk gelukt om m'n foto's weer toe te voegen, dus mocht je tijd hebben dan kan je een heleboel foto's bekijken.