River Valley

17 januari 2017 - Taihape, Nieuw-Zeeland

Op dinsdag gingen we door naar River Valley, een plek in de middle of nowhere. Eerst hadden we een supermarkt stop en daarna stopten we bij Tongariro National Park voor een picknick en een wandeling naar de Taranki Falls. Onze bus was er een stuk eerder dan de andere bus, dus zijn we gaan lunchen terwijl we op de andere bus wachtten om vervolgens ook met Jess, Rachel en Jono te gaan wandelen. Na gister had ik niet heel veel zin meer in een wandeling, maar ja je moet er wat voor over hebben. En gelukkig was deze wandeling maar 1,5 uur. Het gedeelte door het bos waar we weer omhoog en omlag moesten lopen bracht de trauma's van gister naar boven, maar hier kwam het eind gelukkig sneller. Vervolgens zijn we nog een keer ergens gestopt voor toiletten en een ijsje en vervolgens zijn we door gereden naar River Valley.

Normaal worden we altijd door de bus voor de deur van ons hostel afgeleverd, maar dat kon hier niet. We moesten eerder uitstappen en al onze backpacks op een auto van hun leggen om ze verder naar beneden te brengen. En wij moesten zelf een stuk naar beneden lopen met de rest van onze spullen. Het was fijn dat in ieder geval onze grote backpacks werden meegenomen. Daar aangekomen moesten we eerst beneden naar uitleg over het hostel luisteren en vervolgens konden we naar onze kamers. En die waren hier iets anders dan normaal. Wij hadden namelijk een kamer met ongeveer 36 man. Eigenlijk waren het twee kamers, maar de muur tussen de kamers was erg laag dus je kon via het bed van de ene kamer naar de andere kamer klimmen. En in zo'n kamer stonden maar 3 bedden, namelijk 2 losse normale bedden en een heel groot stapelbed, waar je met ongeveer 8 personen onder lag en 8 personen boven. En in de andere kamer hetzelfde. Katie en ik hadden mazzel dat we als eerste in de kamer waren, want wij hadden beide een los bed.

Vervolgens gingen Katie, Jess en ik naar de rivier om te gaan zwemmen. Het was ijskoud!! Maar ook heel lekker. Daarna gingen we koken in de super kleine keuken, die er was. En die avond hebben we gezellig gekletst met iedereen en spelletjes gedaan.

De volgende morgen moesten we wel voor 10 uur uitchecken, maar hadden we nog de tijd om lekker bij de rivier te zitten, etc. Aan het begin van de middag gingen we door met de bus. Weer terug naar de bewoonde wereld met supermarkten en telefoonservice.

P.s. Ik heb vorige week eindelijk gevonden hoe ik foto's naar m'n mobiel kan sturen zonder internet. Alleen nu kunnen m'n foto's ineens niet meer op m'n blog worden geplaatst, want dan worden ze zwart. Dus daar wordt nog aan gewerkt! En ik ga ook m'n best doen om weer een beetje bij te komen, want loop 4 weken achter...