Wellington

18 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Dag 1:
Op woensdag gingen we 's middags door naar Wellington met een korte stop ergens voor wat eten. Toen we onderweg waren werden we gewaarschuwd dat het die avond zou gaan stormen, dus dat we het beste binnen konden blijven. Wellington wordt al Windy Wellington genoemd, maar die avond was het nog iets erger dan normaal. Gelukkig hoefde ik het hostel niet meer uit. We kregen die avond gratis eten en een drankje in het hostel (beneden in de bar) en ik ben lekker op tijd gaan slapen. Tijdens die busreizen doe je vrij weinig, maar toch word je er erg moe van.

Dag 2:
De volgende dag moest ik weer eens uitchecken in mijn hostel en door naar de volgende, waar ik nog niet kon inchecken. Maar gelukkig kon ik wel m'n tas daar neerzetten, kreeg ik de WiFi code en kon ik daar ontbijten. Die middag zijn Katie, Jess, Jono, Rachel en ik naar het (gratis) museum gegaan: Te Papa Tongarewa. Ze hadden daar onder andere een plek met dingen over de oorlog. Daar hadden ze ook mensen nagemaakt en die leken nogal echt alleen dan een stuk groter. Ze hadden nogal op alle details gelet. Ook hadden ze er een mega grote octopus, die ze in 2008 per ongeluk hadden gevangen, terwijl ze aan het vissen waren. De octopus had de vis ook gevangen en liet niet los toen hij omhoog werd gehaald. Verder was er een aardbeving simulator en een gedeelte dat ging over de Maori's (helaas was dat deel maar klein). Na het museum zijn Katie en ik nog eventjes de stad in geweest. 's Avonds na het eten ben ik met Jess, een vriend van Jess, Katie en Phoebe (een vriendin van Katie, die in Wellington werkt) Mt Victoria op geweest om naar de zonsondergang te kijken. Helaas hebben we niet heel veel van de zonsondergang kunnen zien, want het was te bewolkt. Maar het uitzicht was alsnog erg mooi. Het was alleen erg koud daarboven, want het waaide heel hard. Gelukkig hadden we na een tijdje een plekje gevonden waar we een beetje konden schuilen voor de wind. Helaas ging het na een tijdje regenen, dus zijn we toen maar weer terug naar het hostel gegaan.

Dag 3:
Vandaag kwam Katie ook naar mijn hostel. We zijn samen ergens naar een grasveldje gegaan om lekker te zonnen. Terug in het hostel hebben we maar even onze was gedaan. Het werd toch eens tijd om weer schone kleren te hebben. Ik had tussendoor wel een keer een handwasje gedaan, maar toch. En in dit hostel hadden ze tenminste ook een wasrek, dus de spullen die niet in de droger konden, kon ik ook laten drogen. 's Avonds hebben we lekker gerelaxt op de banken in het hostel.

Dag 4:
Vandaag hebben we ook niet zoveel gedaan. Katie en ik zijn een beetje gaan shoppen vandaag en verder lekker rustig aangedaan. Niet heel interessant, maar wel heel lekker.